Overheerlijke Zalmburger met wasabi mayonaise

Zalmburger+wasabimayo_web

Inspiratie heb ik gehaald uit ‘Puur Genieten 2″ van Pascale Naessens. In het boek staan ze als zalm balletjes.
Voor de blog wilde ik iets anders doen met dit recept, vandaar deze variant.
Een andere vorm en tussen een verse pistolet met sla, ideaal!

Wat nodig?
400g zalmfilet
2 lente uitjes
1/2 verse rode chilipeper
2 knoflookteentjes
1 bosje koriander
sap van 1 limoen
3 eetlepels sesamzaadjes
geroosterde sesamolie
veldsla
pistolets

mayonaise
wasabi
Maak de zalm schoon en snij in stukjes, alsook de groenten en kruiden.
Daarbij voeg je een een scheut sesamolie, het limoensap, peper, een snuifje zout en de sesamzaadjes.
Meng goed onder elkaar, Pascale Naessens zegt dat dit het makkelijskte is met een blender.
Ik heb de simpelste blender ooit met 1 stand en mij lukt het niet met deze blender, ik gebruik hiervoor de Turbochef van tupperware.
Mix tot een mooie stevige massa, zorg dat het niet te ver gaat want het mag zeker nog structuur hebben.
Van het gehakt maak je hamburgers en bak deze 10 minuten op een zacht vuur in sesamolie.
De mayonaise meng je met de wasabi, proef regelmatig voor de juiste smaak.
Leg de burger tussen een pistolet voeg wat wasabi mayonaise toe en werk af met veldsla.
Wat denken jullie van deze burger?

Plaats een reactie